Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jako zásadní se mi v této chvíli proto jeví otázka, jak učinit matematiku pro žáky všech škol atraktivnější, přitažlivější, zajímavější?

Zdroj: http://kislingerova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=602433

Odpověď je relativně jednoduchá - musel by ji vyučovat takový pedagog-matematik jako je Jan Řeháček (bloger).

Doporučuji přečíst některý z jeho blogů "Matykání"

0 0
možnosti
BH

Naprostý souhlas, nejhorší se mi zdá, když se "celebrity" hrdě hlásí k neznalosti matematiky, např. šel jsem na konzervatoř, tam není matika.

Jsouc v tomto oboru vystudovaný, přesto mám nyní problémy s jazyky a vždy jsem měl. Existuje něco jako studijní inteligence ..., co však s tím?

0 0
možnosti
JA

Matematiku rozhodně ano. Žádný jiný předmět nedokáže tak otevřít mysl, jako je matematika. Navíc je na ni navázáno množství dalších předmětů a vědních oborů (za velkou chybu považuji, že se vše učí tak odděleně, že třeba matematika a fyzika jsou dvě spojené nádoby se nebohý student dozví mnohdy až na vysoké, a to je pozdě a všichni tam ani nejdou), že bez ní se to nikde neobejde. Ale hlavně ta otevřená mysl. Jenom matematika naučí logicky přemýšlet, ukáže, že většinou je víc než jedna cesta k cíli, naučí, že i když si myslím že je můj výpočet správný, je dobré provést zkoušku. To jsou věci, které když mladý člověk pochopí a naučí se používat v matematice, se mu přenesou i do celého jeho života. To je podle mě největší přínos matematiky (spočítat si útratu v hospodě zvládnu i přes kalkulačku v mobilu :-)). Takže matematika ANO!

3 0
možnosti
GH

Chodil jsem do zakladni skoly v Praze 1, Sanytrova ul od 1949-55, meli jsme ucitele co byli jeste z te "stare gardy", radi nas ucili.a neco nas naucili i kdyz ucili podle nejakych zastaralych method: vzpominam na ne na vsechny (a pamatuji si jmena vsech...na matematiku jsme meli pana ucitele Kunu)...pozdeji se z toho stala jedenactiletka a nekolik mych spoluzaku ze zakladni skoly pak chodilo i na tu jedenactiletku; 16 z 39 nas dokoncilo vysokou...jo to vsechno odnes cas.

1 0
možnosti
  • Počet článků 101
  • Celková karma 32,03
  • Průměrná čtenost 1390x
Profesorka ekonomie a vysokoškolská pedagožka dříve na Vysoké škole ekonomické v Praze, nyní na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V letech 2014 až 2018 členka Zastupitelstva hlavního města Prahy a radní pro finance a rozpočet. Autorka mnoha vědeckých publikací, mezi které patří monografie, sborníky a odborné články v domácích i zahraničních časopisech.

Seznam rubrik