Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i62r76o20s49l31a91v 28K91u46l76h10a73v92ý 5929172641

Plně souhlasím, aby byly neziskovky, které berou peníze od státu, podrobeny pravidelnému auditu se zaměřením na výsledky jejich práce. Druhý pohled v rozhodování by měl být na užitečnost; tedy na to, že práci, kterou neziskovka vykonává, je v zájmu státu a v okamžiku omezení její činnosti by stát měl povinnost jejich činnost převzít. A lhostejno z jakého titulu; zda morálního, humanitního nebo sociálně potřebného.

Ovšem ohánět se hezkými slovíčky, proti kterým nelze nic namítnout a v praxi nemít žádné nebo mizivé výsledky, je mimo rámec kladného pohledu na neziskové organizace. Rovněž platy by se měli pohybovat ne výše než na středu mediánu.

0/0
5.8.2017 18:27
Foto

J27a92n72a 43M17a84j59o64v13á 4185702196983

K platům - proč by měla mít např. účetní v pečovatelské službě jiný plat v neziskovce a jiný v příspěvkovce? Už tak z těch neziskovek lidi utíkají, nemají ani základní jistotu, že budou mít plat.

0/0
5.8.2017 18:52

P59a84v75e62l 57S74z86i64r33o94t89n87ý 3732804224570

Nemám vůbec nic proti neziskovkám. Ať jich je 200 nebo třeba 500 tisíc. Jen ať nedostávají žádné peníze od státu. Výhradně dobrovolné příspěvky od občanů nebo firem. A také žádné peníze ze zahraničí. Že 90% neziskovek v horizontu několika měsíců zanikne ? No a co ? Občané nebo firmy ví, koho chtějí podpořit a ten taky má nárok na existenci. To se bohužel nedá říct o úřednících, rozdělujících "cizí" peníze podle bůhvíjakého klíče. A taky o Norských fondech či jiných zahraničních donátorech, kteří zcela jistě za svojí podporu očekávají určitý vliv a prosazovaní svých zájmů. Neumím si nějak představit, proč by nějaký zahraniční fond dával peníze např. českému útulku pro psy a kočky. Nebo proč by platil terénní pracovníky v Chánově. Tímto opatřením by se zároveň eliminoval vliv různých aktivistických spolků, které nikdo nevolil, skoro nikdo je nechce a stejně dostávají příspěvek z našich daní. A v neposlední řadě by se objevila armáda, převážně mladých lidí, kteří by mohli dělat něco užitečného a částečně tak zaplnit zoufalý nedostatek pracovníků skoro ve všech oblastech ekonomické činnosti. A fakt, že bychom takhle ušetřili nějakých 16 miliard je jen třešnička na dortu.

+4/−2
4.8.2017 20:56

J22o10s10e98f 86R74z44y82m68a71n 1542164115500

Blábolíte nesmysly.

0/−2
4.8.2017 21:32
Foto

J71a16n51a 39M87a12j22o19v69á 4965262756523

Neušetřili bychom nejspíš nic. Rozsypal by se zcela sport dětí, sociální služby přesunuté do organizací zřizovaných a zakládaných by stály víc než teď (baví mne, jak tady domov důchodců jako neziskovka vadí, jako příspěvkovka nevadí), zanikla by centra rané péče, hospicy...

Výborný plán, je vidět, že jste se nad ním opravdu zamyslel, gratuluji.

0/0
5.8.2017 12:20

V22i59k84t94o84r 59Š65e26d43i36v36ý 8406871400696

Lékaři bez hranic Vám připadají jako vážená organizace? Ta banda zcela otevřeně deklaruje, že je naprosto nezajímá, kdo se o "zachráněné" bude dlouhé roky či desetiletí starat, oni si pošimrají své ušlechtilé dušičky a tváří se nadřazeně.

+7/−1
4.8.2017 16:13

P61a17v13e80l 22S92z17i87r75o64t20n24ý 3402454564870

Lékaře bez hranic bych kdysi také označil jako váženou organizaci. V době, kdy ošetřovaly raněné v oblastech nejhorší válečných konfliktů, časti s nasazením vlastního života. Kdy i v polních podmínkách dokázali pomoci mnoha chudákům, kteří by jinak byli odsouzeni k smrti. To bylo obdivuhodné poslání, které jsem obdivoval. Ale pokud nyní vlastní velké lodě, které v lybijských pobřežních vodách loví uprchlíky a vozí je do Itálie (ať se už o ně někdo postará ...) tak pro mě ztratili kredit a stali se jen další aktivistickou a nezodpovědnou neziskovkou. Byť v mezinárodním rozměru.

+1/0
4.8.2017 21:02

J48u11l78i58u32s 12C54h21a78l73o20u82p75k80a 4762809980401

Lékaři bez hranic jsou užiteční tím, že se tam mladí lékaři naučí řezat, aniž by je někdo žaloval za to, že se to nepovedlo.

0/0
7.8.2017 11:39

P96e75t89r 38B10u87r11i44a53n 2593370716

http://romove.radio.cz/cz/clanek/19365

Každá položka v seznamu se dá dál rozkliknout.

Pokud uvážíme, že romů je u nás cca 300 000 (podle sčítání lidu dokonce jen asi 20 000 přiznaných!) a pokud vezmeme v úvahu jejich kriminalitu (dá se odvodit od obsazenosti věznic) a dále počtu terénních bezpečnostních kooridátorů (policajtů zřízených speciálně kvůli a pro romy), dlužných pohledávek a exekucí, sociálně vyloučených oblastí (zdemolované byty, vstup jen na vlastní nebezpečí), vzdělanost a vůbec přístup k tomuto problému ze strany romů, včetně absencí dětí ve školách, potom se musím nutně ptát: kde asi dělají neziskovky chybku?

Jen pro doplnění: při demonstracích proti romské kriminalitě na sídlišti Máj v ČB na jaře 2011 vypadla v reportáži nechtíc informace, že o místní romy se stará 22 neziskových a jiných charitativních spolků. Počet takto obsloužených lidí je včetně batolat 1000!

Dovedete si představit situaci, kdy by se každému z nás, bez ohledu na barvu pleti, mělo dostat takových benefitů v rámci akce: všichni jsme stejní, všichni máme stejné potřeby a stejná práva?

Těch neziskovek chodících jen po rodinách v ČR by bylo 2 200!

+3/−1
4.8.2017 15:33

P26e24t63r 76B13u37r42i29a90n 2873950296

Oprava čísla, sekl jsem se, ruka se až příčí to napsat: ale je to 220 000 neziskovek pro celou ČR!

Kdyby v každé z nich pracoval jen 25 lidí, jsou to všichni zaměstnaní z celé republiky!

Tedy bychom potom mohli směle změnit název našeho státu na: Česká nezisková republika-Národ sobě!

+1/−1
4.8.2017 16:16
Foto

J15a40n26a 35M87a44j66o44v34á 4125442676853

Určitě 220 tis??

0/0
4.8.2017 16:33

P14a57v29e31l 60K85u40t56i12n69a 9822504555892

Bohužel...

Neziskovky v oblasti podpory Romu by měly projít masivním auditem zaměřeným na měřitelné výsledky. A tam kde nejsou, to nemilostrdně zaříznout. Jako ať klidně fungují dál, ale ani korunu dotací na dalších 2 - 5 let.

+2/−1
4.8.2017 17:05

M88i83l79a35d65a 59Š64n49a64j30d65r20o51v24á 3687844224

Pane Bože! Evidovaných NNO je celkem asi 125 tisíc, z toho aktivních je zhruba 80 tisíc. Těch,které se věnují menšinám a cizincům je 1 %. Takhle vypadá hoax vydávaný za pravdu.

0/0
4.8.2017 21:44

P66e44t55r 52B50u12r71i88a27n 2233770586

Nezáleží z jakého počtu jsou, ale jakému počtu slouží. 1% z 80 000 je 800. A pro kolik že lidí? Takhle zase vypadá matematika.

0/0
5.8.2017 8:00

M49i36l50a18d19a 11Š83n68a61j79d47r30o92v15á 3147614754

Tak tu matematiku zkuste: 800 organizací pro - podle vás - až 300 000 Romů. to je jedna organizace pro 375 Romů. Pořád je to moc?

0/0
6.8.2017 17:39

J73o72s22e55f 27R41z48y83m11a71n 1702114765250

Paní Kislingerová,

uvádíte nějaké pejorativní a lživé citace Klause, Kellera a Zemana o neziskovkách a ptáte se, co s tím.

Moje rada je tato :

Nic. Všichni 3 jsou tlučhuby, které nejsou vůbec v obraze a vůbec neví o čem mluví. Takže tím bych se nezatěžoval.

Dále uvádíte, že i neziskové organizace mohou generovat zisk tím, že mohou vykonávat doplňkovou činnost.

Jen jste nějak zapomněla dodat, buď z neznalosti nebo záměrně. že celý takto vytvořený zisk se musí v dalším období využít pro zajištění hlavní činnosti a nemůže být z organizace nijak vyveden.

Dále uvádíte nesprávně, že mzdy manažerů v neziskovkách jsou způsobem vyvádění vytvořeného zisku. Nikoliv paní Kislingerová. Mzdy (včetně mezd manažerů) patří do nákladů organizace a nevyplácejí se ze zisku. Případný zisk se rovná výnosy mínus náklady.

+2/−4
4.8.2017 15:10

M33i23c41h55a29l 80P50a89u44l31í64č28e60k 2393925755765

S těmi platy zaměstnanců to bylo asi myšleno tak, že výše nákladů a výše zisku jsou prakticky spojené nádoby, takže pokud si navýšíte náklady např. navýšením mezd, tak to samozřejmě povede ke snížení zisku, resp. pokud je evidentní, že bude společnost za daných podmínek v zisku, tak se navýší platy a společnost v zisku nebude. Což je prakticky úplně totéž, jako kdyby se vygenerovaný zisk odčerpal pryč. (pouze se nečerpá jako "zisk", ale jako "náklad")

+1/−1
4.8.2017 15:27

J38o58s42e98f 81R39z73y48m64a79n 1172414845600

Takto to nefunguje.

Žadatelé o dotace předkládají donátorům přesné rozpočty včetně mezd na jednotlivé pracovníky (včetně manžerů), a to nákladovou i výnosovou část (očekávané výnosy) a zdůvodnění požadované výše dotace. Takže poskytovatelé dotací regulují mzdy všech pracovníků v neziskovkách. Pokud by někde mzdy přesahovaly přijatou mez, dotaci subjekt neobdrží. Tečka.

+2/0
4.8.2017 17:20

P54a29v34e27l 48K51u25t69i39n21a 9542224815612

Dotace jsou obecně zlo. Ale to ponechme stranou. Stačilo by pravidlo, že max 20% dotace smí jít přímo nebo nepřímo na provoz organizace a zbytek musí dostat klienti jako službu, pomůcky, atd (a to pořízené za cenu obvyklou nebo nižší). A typnu si že cca 30% NNO by do 6 měsíců skončilo.

Zisk versus plat. Jste demagog pane. Většina neziskovek zaměstnává své členy. A z toho drtivá většina má jen několik členů. A tím pádem se plat a zisk věcně (nikoliv však právně a účetně) stávají spojenou nádobou. Nemohu si inkasovat zisk z NNO. Ale mohu si zvednout plat až na komerční úroveň. A to za např poloviční objem práce. Což je velmi lákavé zvláště pro mladé bez dětí. Pohodový život za průměrné peníze. Pokud je to z peněz soukromých dárců a nevadí jim - není problém. Ovšem pokud je to placeno z daní, pak je vhodné to omezit...

+2/−2
4.8.2017 16:30

J50o63s20e34f 67R71z87y71m12a76n 1682434345230

Mluvíte o věcech, o kerých nemáte šajn.

Žadatelé o dotace předkládají donátorům přesné rozpočty včetně mezd na jednotlivé pracovníky. Takže poskytovatelé dotací regulují mzdy všech pracovníků v neziskovkách. Pokud by někde mzdy přesahovaly přijatou mez, dotaci subjekt neobdrží. Tečka.

+1/0
4.8.2017 17:14

J44o30s95e69f 20R13z26y76m45a69n 1632644325250

Dotace nejsou obecně zlo - to je zcela falešný nepravdivý mýtus.

+1/0
4.8.2017 17:33

P76e79t58r 27K28o49r80e91c90k44y 2393187913211

Nedávno ke mě doputoval email s přehledem těchto organizací zabývajících se romskou problematikou, jejich počet mě překvapil (nemile). Bohužel to v praktickém životě není znát.

+4/−2
4.8.2017 15:02

J94o20s82e27f 55R54z58y36m94a76n 1762214975850

To je váš laický pohled na věc. Pokud chcete vědět, jak to je ve skutečností, ptejte se sociálních pracovníků a zastupitelů měst, kteří o dotacích pro tuto činnost rozhodují, v těch lokalitách, kde se romská problematika řeší.

Ti určitě mají argumenty k tomu, proč příslušnou dotaci a činnost schválí.

+1/−1
4.8.2017 15:15

J40i93ř57í 86O23l69i52v62í94k 7755518881

No argumenty proč dotaci schválit tady samozřejmě jsou, ale to že výsledky činnosti se velmi blíží nule, je také neoddiskutovatelné.

0/−1
4.8.2017 16:12

J83o35s37e83f 74R98z30y97m31a89n 1212364685540

Pak vina spadá na volené zastupitelé příslušných obcí, že poskytují dotace subjektům, jejichž výsledky jsou nulové.

0/0
4.8.2017 17:22
Foto

R48a64d81e71k 85K34u90j92í78n31e91k 7753224260687

To je kvikotu třeba kvůli Charitě, která je taky neziskovka. A největší legrace je, že teď kvičí členka ANO. A každý přece ví, proč bylo ano založeno. Aby Agrofert mohl pořádně podojit stát.

+1/−4
4.8.2017 12:22

M15i36c57h89a70l 79S58v15o96b55o85d10a 5708278846551

Je pravda,že je to otázka kontroly,ale ještě není ani pořádně definována kontrolní činnost kontroly.Jak například ohodnotit výkon konkrétní neziskovky třeba v sociální oblasti?Bude neziskovka výkonná,když obslouží 10 důchodců,nebo když obslouží 100 důchodců? Když není vymezena hranice výkonnosti,tak podle jakého klíče má veřejnost(jedno jestli laická,či odborná)hodnotit?

Na druhou stranu Klinika je do očí bijící případ vyčůranosti a jakou mám já -daňový poplatník - garanci,že takové kliniky neexistují v dalších koutech republiky? Dokud nebyla medializována,tak o nějakých výkonech nebyla řeč.

+3/−1
4.8.2017 11:30

J92o15s51e82f 28R70z11y95m30a96n 1172224215250

Jak to víte že není definována kontrolní činnost kontroly ?

Nemáte v tom pravdu.

Každý zadavatel a poskytovatel dotací má svá kritéria, kterými pozná, zda je činnost přiměřeně efektivní a přiměřeně nákladná.

S těmi důchodci je to tak, že v pobytových službách (domovy) se sleduje např. obsazenost lůžek, náklady na lůžko apod.

V terénních službách (pečovatelské služby) počet klientů za rok, počet hodin služby u klientů za rok apod.

+2/−1
4.8.2017 11:44

M68i72c72h17a59l 20P61a31u71l98í62č63e20k 2533105785975

A jak chcete kontrolovat např. úspěšnost programů zaměřených na podporu Romů, když je obecně zakazováno vést jakékoliv oficiální statistiky čehokoliv, kde by se lidé dělili podle etnicity nebo rasy, a intelektuální elity navíc tvrdí, že ani na otázku definice, kdo je to vlastně "Rom", nelze jednoznačně odpovědět...

+2/−1
4.8.2017 15:31

M87i37l47a73d14a 20Š29n47a18j28d44r78o54v20á 3857424884

Souhlasím, úplně jiný výkon (míněno měřitelný výsledek) bude mít sportovní organizace věnující se vrcholovým sportovcům a zcela jiný ta, která se věnuje lidem s PAS a roky intenzivně pracuje s autistickým klientem, aby se posunul o krůček dopředu.

0/0
4.8.2017 12:05

P94e75t48r 49B54ü85r91g38e94r 4967826487710

Nejsem.

Dle mého názoru chybí velmi zpětná vazba ve smyslu účelnosti vynakládaných prostředků. Kontrolována je pouze formální stránka procesů. (Účetnictví, schvalovací činnosti atd). Nikde nenajdeme informaci, jak úspěšný je třeba "spolek pro integraci menšin" (existující několik let) [Název je záměrně fiktivní.]

Má osobní zkušenost se kloní spíše na stranu pijavic. Bylo-li by však na tomto poli rozsvíceno, možná bychom viděli, kde je užitek a kde ne.

+8/−1
4.8.2017 10:50

J23o68s82e32f 12R11z90y76m60a54n 1372384145100

"Pijavice" ve vztahu k neziskovým organizacím a jejich činnosti je nesmysl.

Pokud by tyto organizace pijavicemi byly, jako že nejsou, zodpovědní za to by byli především volení představitele veřejnosti - zastupitelé na úrovni krajů, měst a obcí, kteří tyto dotace schvalují a umožňují tudíž neoprávněně vysávat veřejné rozpočty.

+1/−2
4.8.2017 10:58
Foto

J74a87n81a 13M85a25j69o97v24á 4855692926403

Nepohybuji se v téhle části sektoru, (nebaví mne), ale v oblastech, kde to znám to tak není. Všechny služby přesně vykazují kolik za peníze podaly výkonu (např. obsloužili lidí) a dělají to doslova do úplného zblbnutí (a odchodu do jiného sektoru).

0/−2
4.8.2017 11:19
Foto

J64a34n42a 96M60a64j84o25v42á 4865772586403

Vy jste fakt nějak zneuznaný?

0/0
4.8.2017 10:39

P14e59t90r 74S72k61ř72i82v16a23n 3343978678

Každý diskutující než začne s kritikou by měl uvést jediný a podstatný údaj. Tedy jsem/nejsem zaměstnancem neziskovky. Nemůžete chtít aby si pod sebou někdo řezal vétev.

+6/0
4.8.2017 9:12

M62i12l30a38d28a 97Š69n14a40j21d74r38o94v51á 3367504444

Nejsem zaměstnancem neziskovky.

0/0
4.8.2017 9:13

M82i32r22o20s51l18a35v 40B79u55č68e42k 6953703391764

Nevím, zda 11 miliard Kč je hodně - nebo málo. Nepochybně pak další příležitost k užití. Lépe by bylo - částku získat přímo od dárce. Solidarita - pomoc, je nutná ... Mezí ní a vykořisťováním, je ovšem nesmíně tenká hranice ! Pak už jenom záleží, z jaké strany se k ní přistoupí. Osobně považuji za nejlepší - Najít si konkrétní subjekt. Pro mne dítě kolegy, kterého podporuji na studiích - to mne zcela uspokojuje a vidím v tom konkrétní smysl pomoci ... :-)

+3/0
4.8.2017 9:09

M31i45l86a54d37a 55Š65n82a11j18d18r64o34v38á 3777494704

Máte pravdu, ale pokud by část financí nerozděloval stát, byly by určité skupiny zcela bez pomoci, protože stojí mimo zájem společnosti. Přesto součástí společnosti jsou a je civilizované pomoci i jim. Mám na mysli bezdomovce, drogově závislé, bohužel i seniory...

+1/−4
4.8.2017 9:13

M94i71r25o71s37l82a55v 61B94u32č36e39k 6373183751874

Jak sděluji, já nic nenamítám - je třeba se nějak angažovat ... Moje pomoc je 1 tis Kč měsíčně - bez účetních odpočtů. Ten kolega je pracovitý - nicméně zdravotně omezen. Už to děláme asi 5 let. Nicméně jsem zaskočen - už má další dorůstající dítě ! ... Jsem z doby, kdy můj děd, měl svou předplacenou živnostenskou lavici v kostele - Já si vynašel popisovaný způsob. :-)

+3/0
4.8.2017 9:24

M83i67l94a69d66a 42Š73n23a56j85d22r40o85v69á 3837834524

To vás oceňuji, skutečně. V naší historicky mladé demokracii bohužel ještě není zvykem podporovat individuálními či firemními dary potřebné osoby i organizace. Ale už se to zlepšuje :-)

+3/0
4.8.2017 9:28
Foto

J69a68n87a 83M25a35j23o60v24á 4105462896943

Vidíte a já mám pocit, že to už pěkně funguje a lidi na sebe chtějí "vidět". Možná je to tím malým městem.

0/0
4.8.2017 9:30

M27i50r23o93s66l95a13v 36B23u18č58e84k 6853663971704

To všechno je osobní pojetí etiky, mravna ... Ty prvky - Dej - bude ti dáno - přej ... (u mne zcela bez náboženství), byly v předcházejících generacích pevně vetnuty. Náš úctyhodný dědek pak seděl v různých dobromilných spolcích + ostatní živnostníci rovněž. Nebýt tam, bylo nemyslitelné ... Dostalo se to do krve mému otci a jabko tedy daleko od stromu nepadlo. Není možné od života jenom brát - je třeba i cosi dát. Vylitá vanička pak ovšem je, kdy to rozdávání jde z "Cizího a je z toho i báječná živnost" ... Mj., já jsem ještě neviděl horlivého levičáka, který by založil firmu a svým lidem pak dal to, o čem celý život horlivě žvaní ! :-)

+4/0
4.8.2017 9:47
Foto

J18a35n63a 48M55a22j81o61v37á 4685662576783

To je ještě jiný "rozměr" téhož problému. Dobrovolničíme (tady účastní) nejspíš všichni, každý po svém.

+1/0
4.8.2017 9:29

J71o24s32e10f 61R28z26y36m58a55n 1742354665830

Zajišťování poskytování sociálních služeb pomocí neziskovek je pro stát i obce výhodné, ušetří dost značné finanční prostředky.

Jinak by stát a obce musely tyto služby zajišťovat svými příspěvkovými organizacemi, které jsou ovšem pro stát i obce finančně náročnější, nehledě na nutnost organizování a provozování těchto služeb, na co nezřídka nemají ani chuť ani kapacity.

+1/−3
4.8.2017 8:59

M11i88l22a16d10a 59Š21n67a86j64d38r66o58v82á 3647254944

Pane Vavřínku, vaše ničím neopodstatněné výkřiky už začínají být nedůstojné. Co kdybyste tu napsal, co vám skutečně vadí a proč? Co je skutečnou příčinou vaší nenávisti.

+1/−2
4.8.2017 8:28

J80o79s35e60f 88R41z58y36m21a32n 1452514505620

Asi pracoval v neziskovce a vyhodili ho ;-D

+1/−1
4.8.2017 8:29

J58a43r16o80s12l25a10v 79V92a50v14ř64í49n44e46k 8330440553327

Domníváte se, že kdo projeví nesouhlas, je nenávistník? Máte jednoduché vidění ;-D.

+5/0
4.8.2017 8:34
Foto

J94a84n93a 18M57a89j65o76v63á 4595962626343

To ne, ale žádný váš příspěvek není ničím konkrétní, ani když se doptávám, a to ani v předchozích diskusích. Prostě se jen rozčilujete. Ano, ono se to už trochu jeví jako kyselé hrozny. Ale právo na ně i ty příspěvky samozřejmě máte.

+1/−1
4.8.2017 8:38

M80i82l35a51d58a 13Š71n73a89j26d40r90o23v65á 3957124134

Domnívám se, že nesouhlas se dá projevit i kultivovaně, objektivně a podložit jej argumenty. Vy jste plný nenávisti a argumenty nepoužíváte, jen zlostné výkřiky. Docela ráda bych se s vámi potkala osobně a poznala, jestli byste měl stejnou odvahu dehonestovat práci statisíců lidí v nezisku i z očí do očí.

+1/−1
4.8.2017 8:38

J25a46r50o43s92l71a91v 66V51a31v15ř61í74n97e20k 8240620163457

Argumentů tady padlo dost, nejlépe odpovídal Rzyman ;-D. NGO znám velmi dobře a jejich hospodaření taky. Zoufalé pro všechny, kdo na to musí chtě nechtě přispívat. Je jednodušší natahovat ruku než peníze vydělat.

+4/−1
4.8.2017 8:43



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.